donderdag 25 juli 2013

Orange is the New Black
















Omdat ik al zoveel tijd over heb (sarcasme, serieus! Als au pair heb je het echt druk!) kon ik deze serie niet aan me voorbij laten gaan! Orange is the New Black gaat over Piper Chapman (gespeeld door Taylor Schilling). Ze komt uit Connecticut en woont in New York City samen met haar verloofde. 
Ze word naar een vrouwen gevangenis gestuurd als duidelijk wordt dat ze een koffer vol met drugsmoney heeft gesmokkeld voor Alex Vause (gespeeld door Laura Prepon) een internationale drugssmokkelaar en Piper's One Time Lover.

En serieus! Ik vind de serie geweldig! De humor, de verschillende verhaallijnen van alle karakters en de balans tussen het gevangenisleven en het leven buiten de gevangenis geven een goed beeld hoe het echt zou kunnen zijn. Maar zoals ik al zei de humor is super! De droge en grappige opmerkingen vliegen je niet om de oren maar als ze eenmaal aankomen zijn ze (vind ik dan) hilarisch!

Naast de serie (die ook komt met een tweede seizoen! Hoera!) is er ook een boek over Piper en haar gevangenisleven: Orange is the New Black geschreven door Piper Kerman. Te koop op Bol.com voor €9,49

Hier de trailer!


x Annet








Geen opmerkingen:

Een reactie posten