donderdag 25 juli 2013

Australische series

Ondanks dat ik het overdag mega druk heb, vind ik het echt lekker om savonds op de bank te chillen met een koude cola en het liefst een tim tam in de andere hand. (Die tim tam gebeurt niet vaak maar ander chocolade is ook optioneel) Australisch nieuws boeit me niet echt, hostfamilie verteld wel wat over de politiek maar dat interesseert me gewoon niet zo! Maar wat ik des te leuker vind zijn de Australische series! Ik hou van het australische accent (zolang het een beetje verstaanbaar is)
en in combinatie met een goed verhaal is het echt een top avond!


Ik had geluk dat net na mijn aankomst in Australie de serie A Place to Call Home gestart was! En wat een top serie! Als je de mogelijk hebt om dit ergens te bekijken (Nederlandse televisie, online hier of illegaal downloaden kan natuurlijk ook) moet je dit zeker doen! De serie speelt zich af in Northern New South Wales in de periode na de Tweede Wereld Oorlog en volgt Sarah Adams(Marta Dusseldorp).
Ze is terug in Australiƫ na 20 jaar en is bezig met een nieuw leven op te bouwen maar botst nogal vaak met de rijke leidster Elizabeth Bligh (Noni Hazlehurst). Andere namen in de kast zijn Brett Climo (George Bligh), Craig Hall (Dr. Jack Duncan), David Berry (James Bligh), Abby Earl (Anna Bligh)
en Arianwen Parkes-Lockwood (Olivia Bligh). De serie is gemaakt door Bevan Lee en wordt omschreven als: "Compelling melodrama about love and loss set against the social change of the 1950". De serie is hier net met een waanzinnige season final gestopt en komt pas in 2014 weer terug!
Dus ik moet de serie verder in Nederland volgen wanneer ik weer terug ben.


Andere serie waarvan ik een paar afleveringen heb gezien en een mega einde van de serie is Packed to the Rafters. Deze serie gaat over een Australische familie die geconfronteerd wordt met werkdruk en
all the struggles of life maar daarnaast pakt het ook sociale problemen aan. Ondanks dat ik maar een paar afleveringen heb gezien vind ik het een top serie! Ik ga het niet helemaal terug kijken omdat het
6 seizoenen heeft en anders lijkt het helemaal alsof ik geen (sociaal) leven heb. Maar het was een fijne serie om een uur te kijken! Online hier terug te kijken.


Ook Offspring is een serie die hier op de voet word gevolgd. Ik moet zeggen dat ik de humor niet geweldig vind en de stukjes waarin er een voice over word gebruikt vind ik ronduit irritant maar daarnaast is het een serie met een goed verhaal en acteurs die het goed overbrengen! Offspring gaat over een 30 jarige verloskundige genamt Nina Proudman en haar familie wanneer ook zij wostelen met de chaos of modern life. Ook Offspring kan je online terug kijken (Daarom hou ik van Australie.
Alles staat na een paar uur al online! Super toch!)

Daarnaast kijken de kids vaak Bondi Vet (Met Dr Chris Brown!) en staat hier op vrijdagavond
The Living Room aan (Met Dr. Chris brown! Vervelend om naar te kijken...) En ook The Project staat hier aan voor alle nieuws updates.

Maar naast al deze Australische televisie programma's kan ik ook nog steeds erg genieten van
mijn Amerikaanse series. Nieuw: The Fosters (LEUK!) en Under The Dome (TOP serie).

x Annet!

1 opmerking:

  1. Super leuk om te lezen dat je in Australie zit! Ik ben zelf in Maart & April wezen backpacken, mis het nog steeds. Heb alleen de Oostkust gedaan, maar hoorde van iedereen dat Perth ook geweldig is. Hoe vind je het daar? Zit er ook aan te denken om misschien toch nog eens een poosje te gaan wonen daar.. Misschien ook als aupair? Groetjes,
    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen